لیست محتوای این مقاله:

هزینه کدام سبک کابینت آشپزخانه کمتر است؟| کابینت با طرح قدیمی یا کابینت با طرح فانتزی

کابینت با طرح‌های قدیمی را برای دیزاین آشپزخانه خود می‌پسندید؟ یا اینکه سلیقه‌ای امروزی‌تر دارید و قصد کمی متفاوت‌تر عمل کنید و از کابینت با طرح‌های فانتزی در فضای آشپزخانه خود استفاده کنید؟ شاید هم چندان دربند سلایق خود نیستید و در اجرای طراحی کابینت خانه خود فاکتورهایی همچون هزینه ساخت کابینت را جدی‌تر می‌گیرید؟ برای تمام این انتخاب‌ها حین گذر از مراحل سفارش کابینت سؤال مهمی برای شما مطرح می‌شود. اینکه هزینه ساخت کابینت با طرح‌های قدیمی و فانتزی چقدر است؟

برای پاسخ به این سؤال که تقریباً تمام جوانب کلی در چیدمان کابینت را شامل می‌شود، باید ایده‌های مطرح در اجرای کابینت با طرح‌های قدیمی را در مقابل کابینت با ایده‌های فانتزی بگذاریم و درنهایت، این نتیجه را که هزینه دیزاین آشپزخانه با هرکدام از این‌ها چه قدر تمام می‌شود را بررسی کنیم.

آشپزخانه به سبک قدیمی ترکیبی از چوب و آجر
آشپزخانه سبک نئوکلاسیک به رنگ سفید

کابینت با طرح‌های قدیمی در یک نگاه

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و این فضای محوری از همان ابتدای خانه‌سازی انسان‌ها محل قرارگیری انبوهی از وسایل ریزودرشت آشپزی بوده است. لذا حضور فضایی مشخص برای نظم دهی به این وسایل متنوع آشپزی نیاز به کابینت را مطرح کرده است. البته درگذشته همه‌چیز رنگ و بوی هنری‌تری داشته است و کابینت با طرح‌های قدیمی نیز پیرو همین ایده‌های کلاسیک است. ایده‌هایی که در تمام مراحل طراحی کابینت قصد دارد تا فضای آشپزخانه شمارا به یک اثر هنری کلاسیک تبدیل کند.
اصولاً کابینت با طرح‌های قدیمی عمق زیادی دارد. ویژگی‌ای که باعث جادار شدن این فضای مهم آشپزخانه‌ای خواهد شد. اما خارج از این ویژگی برجسته، کابینت با طرح‌های قدیمی بیشتر باهدف خلق یک آشپزخانه زیبا و اندکی لوکس و البته چشمگیر، موردپسند خانه‌دارها و شاید کابینت سازها قرار می‌گیرد.

آشپزخانه با کابینت به سبک نئوکلاسیک

در یک کابینت با طرح‌های قدیمی مانند آنچه در سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک شاهد آن هستیم، تمام ایده‌هایی که بتواند فضایی لوکس و هنری پدید آورد، کنار هم قرار می‌گیرند؛استفاده از چوب دردرب‌های شیشه‌ای با تزیینات برجسته تا استفاده از فضاهای جزیره‌ای در وسط فضا باهدف هر چه برجسته‌تر کردن دیزاین آشپزخانه. همراه با خلق ستون‌ها، سرستون‌ها و نماهایی عمودی در گوشه‌هایی از کابینت که تجلی یک بنای سلطنتی را می‌دهد.

جدیدترین کابینت ممبران سفید طلایی

و اما موضوع مهم هزینه ساخت کابینت با طرح‌های قدیمی است. فضای آشپزخانه کلاسیک با کابینت‌هایی از جنس چوب و یا روکش چوب به‌مراتب نسبت به کابینت‌های مدرن هزینه بیشتری برای ما خواهند داشت. استفاده از اکسسوری‌هایی که متناسب با جنس کابینت باشد یکی دیگر از عوامل بالا رفتن هزینه ساخت است.

آشپزخانه با کابینت

کابینت با طرح‌های فانتزی در یک نگاه

بسیاری برای چیدمان کابینت با در نظر داشتن فضای مدرن برای آشپزخانه خود، نمونه‌های فانتزی تری را از طراحی کابینت جستجو می‌کنند؛ اما این ایده‌های فانتزی در طراحی کابینت چیست؟ و چطور می‌توانیم یک کابینت با ایده‌های فانتزی آن‌هم همراه با تمام مؤلفه‌های درست آن را داشته باشیم؟

اصولاً نمی‌توان یک تعریف مشخص برای کابینت با ایده‌های فانتزی در نظر گرفت. گویا این ایده در چیدمان کابینت روشی است همراه با خلاقیت‌های همیشگی که همواره سعی در خلق فضاهایی بصری با رویکردی مدرن از کنار هم قرار گرفتن اشیا، دارد.

کابینت با طرح‌های فانتزی کاملاً وابسته به دیزاین کلی خانه‌های امروزی است. وقتی یک رویکرد ساده در دیزاین خانه‌ها مطرح است، منطقی است که این تفکر ساده سر از آشپزخانه‌ها هم دربیاورد. ایده‌هایی که در آن تمام عناصر خانه در نمایی ساده با ظاهری یکدست از یک تم رنگی مشخصی چیدمان می‌شوند. در این چیدمان‌ها غالباً تمام عناصر خانه از شکل زاویه‌دار بهره‌مند هستند. ایده‌ای که احتمالاً در نگاه بسیاری طرح‌هایی خشک و بی‌روح است. اما آنها که چنین ایده‌هایی را دوست دارند، می‌دانند که روح حاکم بر این زوایای هدفمند تا چه اندازه قابلیت خلاقیت، انعطاف و جذابیت را خواهد داشت.

کابینت به سبک مدرن ورنگ سفید

چیدمان کابینت‌های فانتزی کاملاً وابسته به دیگر جزئیات حاکم در آشپزخانه است. از نمای یخچال تا ماشین لباسشویی و سینک ظرف‌شویی همگی در تکمیل نمای خاصی برای اجرای کابینت فانتزی مطرح است. درواقع، کابینت فانتزی مانند کابینت طرح‌‌ قدیمی از یک استقلال همیشگی در اجرا برخوردار نیست.

در آشپزخانه‌ای با کابینت طرح‌‌ قدیمی، شخصیت مستقلی از طراحی کابینت به چشم می‌خورد. شخصیتی آمیخته با طرح‌های برجسته در کنار چیدمانی که تنها بر لوکس شدن دیزاین آشپزخانه می‌اندیشد؛ اما در کابینت با ایده‌های فانتزی شخصیت طراحی کابینت کاملاً وابسته به ایده‌های خلاقانه در چیدمان آشپزخانه شده است. و نتیجه کار بسیار شخصی شده تر است.

خوب حالا که توانسته‌ایم نگرشی کلی از ایده‌های کابینت با طرح‌های قدیمی در مقابل طرح‌های فانتزی داشته باشیم، بهتر می‌شود در مورد هزینه اجرایی هر‌کدام از آنها بحث مختصری را مطرح کرد.


شاید بتوان گفت آشپزخانه‌هایی با طرح‌های فانتزی از کابینت‌های مدرن تشکیل‌شده‌اند. درنتیجه متریال مورداستفاده غالباً ام دی اف (MDF) خواهد بود که هم استفاده از آن و هم استفاده از اکسسوری‌های مناسب با آن به طبع هزینه‌های سفارش کابینت با طرح فانتزی را کاهش خواهد داد.

کابینت مدرن ترکیب رنگ سفید و طوسی

یک تولیدکننده کابینت به خوبی می‌داند که طراحی کلاسیک آمیخته با ریز کاری‌های بسیار است؛ ریز کاری‌هایی که وجه تفاوت میان هزینه اجرای طرح‌های کلاسیک تا مدرن خواهد شد. ما در نیکا چوب کاملاً متوجه این موضوع هستیم و در زمان سفارش کابینت سعی در راهنمایی خریدار داریم. مثلاً در کابینت با طرح‌های قدیمی دستگیره‌ها جایگاه زیباشناختی دارند. غالباً سطح بالایی از نقش‌هایی ظریف بر دستگیره‌های کابینت‌های کلاسیک دیده می‌شود. همین جز ساده، معرف کاملی از نقش جزئیات در تفاوت هزینه‌ها است. جزئیاتی که گاها در نگاه سطحی خریداران کابینت دیده نمی‌شود. برای آنکه بهتر بتوانید نیاز خود و خانه خود را در اجرای کابینت با طرح‌های فانتزی و یا کلاسیک سنجیده باشید، توصیه می‌کنیم تا مقاله بهترین نوع کابینت آشپزخانه چیست؟ را بخوانید.
با تمام این‌ها، موضوع هزینه تمام‌شده همواره از مباحث جدی است. موضوعی که غالباً با طرح پرسش‌هایی همراه است. اما در آخر این شما هستید که با توجه به دیزاین موردنظر و هزینه هایی که در نظر گرفته‌اید طرح آشپزخانه خود را انتخاب می‌کنید.

در جدول زیر قیمت‌های مطرح‌شده در سال ۱۳۹۹ می‌باشد. لازم به ذکر است که قیمت‌های اکسسوری‌های استفاده‌شده در سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک حدودا ۲۰ برابر سبک‌های مدرن است.

قیمت کابینت کلاسیک نئوکلاسیک ومدرن در سال99
کابینت نئوکلاسیک طوسی رنگ
کابینت نئوکلاسیک سفید رنگ
کابینت ممبران طلایی

پرسش‌های متداول

چرا اجرای کابینت با طرح‌های قدیمی هزینه‌بردار است؟

کابینت با طرح‌های قدیمی همراه با جنس چوب و یا روکش چوب، بارنگ طبیعی یا رنگ پلی اورتان هزینه‌های بیشتری دارد. تقریباً هر نمای مستطیلی از درب‌ها تا کناره‌های کابینت، دارای نگاره‌های برجسته هستند. خلق این نگاره‌های برجسته اندکی سخت هستند و تأثیر مستقیم بر قیمت نهایی کار خواهد داشت. حال هر چه سطح ظرافت در این نگاره‌ها افزایش پیدا کند، مستلزم ساعت کار بیشتر است و در ادامه افزایش دستمزد تولیدکننده کابینت خواهد بود.

مؤلفه‌های اصلی در اجرای کابینت با طرح‌های قدیمی چیست؟

مؤلفه اصلی در اجرای کابینت‌های کلاسیک در هر چه برجسته‌تر شدن اجزای تشکیل‌دهنده آن است. تمام این ماجرا همگی جزئیاتی است که جدا از ماهیت اصلی کابینت، تنها باهدف خلق فضایی لوکس طراحی‌شده‌اند. موضوعی که تأثیرقابل‌توجهی در هزینه‌های نهایی از سفارش کابینت خواهد گذاشت. یکی دیگر از مؤلفه‌های بارز در طراحی کابینت با ایده‌های قدیمی، سعی در خلق یک فضای شبیه به فضاهای ساختمان‌های کلاسیک است. این موضوع در اجرای کابینت‌های بسیار لوکس مانند تمام ایده‌ها برای خلق آشپزخانه کلاسیک بیشتر به چشم می‌آید.به‌عنوان‌مثال ستون‌های عمودی که همگی با سرستون‌هایی زیبا همراه می‌شوند، در یک طرح یکپارچه تمام اجزای کابینت با طرح‌های قدیمی را در برگرفته و درنهایت، یک ساختار کاملاً یکپارچه و البته بسیار لوکس و چشم‌نواز را ایجاد خواهند کرد. خصوصاً که این فضای برجسته را با حضور ویترین‌هایی در جزئیات فراوان تکمیل می‌کنند.

آیا متریال، در هزینه اجرای کابینت تأثیرگذار است؟

در مقابل طرح‌های کلاسیک، ماهیت کابینت با طرح‌های فانتزی بهره‌مندی از سطوح کاملاً زاویه‌دار و صاف و یکدست می‌باشد. در بسیاری از این ایده‌های فانتزی حتی برای درب‌های کابینت از دستگیره استفاده نمی‌کنند. چنین رویکردی در اجرای هر چه ساده‌تر باعث خواهد شد تا بتوانیم در اجرای کابینت‌های فانتزی از متریال‌های ساده‌تری نیز بهره‌مند باشیم. به این ترتیب، جدا از تمام این بحث‌ها در سبک هنری برای خلق کابینت، مقوله هزینه تمام‌شده در اجرای کابینت ارتباط مستقیم با متریال‌های به‌کاررفته برای ساخت آن خواهد داشت. یک کابینت با طرح‌ قدیمی غالباً از متریال تمام چوب و یا ام دی اف ها با سطح کیفی چوبی بسیار بالا تهیه می‌شوند. اجرای کابینت‌های کلاسیک همراه با فضای لوکسی که دارند، ضرورت انتخاب چنین متریال‌هایی را ایجاد می‌کنند.

این موضوع در اجرای کابینت با طرح‌های فانتزی کاملاً سلیقه‌ای است و غالباً از تولیدکننده کابینت تامصرف‌کننده، چندان در قیدوبند استفاده از بهترین متریال‌ها در طراحی کابینت نیستند. به این ترتیب، اجرای هر چه ساده‌تر کابینت‌های فانتزی دست را در انتخاب متریال برای ساختن آنها بازتر می‌گذارد؛ موضوعی که در کابینت‌های کلاسیک کاملاً محدود به انتخاب چند متریال گران‌قیمت است.

همچنین، می‌توانید برای اطلاع از  طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب – دکوراسیون اداری، تجاری، منزل، رستوران و کافی شاپ در فضای سایت این مجموعه حاضر باشید و از مهارت‌های تخصصی در فضایی حرفه‌ای بهره‌مند شوید. حضور ویژگی‌هایی مانند ویترین‌ها، تاج، پاخور و زیر چراغی حجیم در اجرای کابینت با طرح‌های قدیمی در کنار موضوعات متنوع از قبیل نورپردازی با حضور لوستر‌های بزرگ، اجاق مبله، هود مخفی و انبوهی از اکسسوری‌های خاص تأثیر مستقیم برافزایش قیمت در اجرای این دست از کابینت‌ها شده است. موضوعاتی که در ایده‌های ساده برای اجرای کابینت‌های فانتزی تقریباً وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه های انجام شده توسط نیکاچوب