لیست محتوای این مقاله:

چگونه یک مدل روشویی مناسب انتخاب کنیم؟

جدیدترین مدل روشویی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از فضاهای اصلی منزل سرویس بهداشتی است که روشویی عنصر اصلی و کاربردی سرویس های بهداشتی است. انواع مدل روشویی با تنوع و جنس های مختلف در بازار موجود است. می توانید از طراح دکوراسیون خود بخواهید مدل روشویی متناسب با فضای داخل سرویس بهداشتی یا حمام منزل شما بسازد.

حتما در انتخاب کاسه مدل روشویی دقت لازم داشته باشید تا سایز مناسب و جنس خوبی داشته باشد. امروزه علاوه بر روشویی‎های زمینی، انواع گوناگون و زیبایی از روشویی تولید می‌شود. در این مطلب  سعی داریم شما را با انواع روشویی آشنا کنیم تا هنگام خرید بتوانید به‌راحتی مدل روشویی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

جدیدترین مدل روشویی

مناسب ترین جنس مدل روشویی در بازار

مناسب‌ترین جنس کابینت یا یونیت مدل روشویی پی‌وی‌سی است. زیرا پی وی سی در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و خراب نمی شود. دقت کنید اگر از کابینت‌های چوبی استفاده می‌کنید، حتما از چوب‌های فناوری شده تهیه شده باشد. به دلیل رطوبت بالا در سرویس‌ها باید متریال استفاده شده در این قسمت‌ها، ضد آب و رطوبت باشد. جنس رویه کابینت یا پیشخوان روشویی می‌تواند از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت، کوارتز، مرمر و … باشد. در صورتی که از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنید، باید در انتخاب مواد شوینده دقت کنید. سنگ‌های طبیعی در برابر مواد شوینده اسیدی آسیب‌پذیر هستند.

مدل روشویی مدرن

مدل روشویی PVC

یکی از متریال های بسیار مقرون به صرفه و کاربردی و محبوب برای محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و کابینت زیر سینک پی وی سی است. مدل روشویی پی وی سی را به آسانی می توان شست و تمیز کرد. هرگز خراب نمی شوند. یکی از معایب پی وی سی کم بودن تنوع رنگ آن است.

از ویزگی مدل روشویی پی وی سی مقاوم در برابر خوردگی، موریانه – روشویی PVC به طور کامل ضد حشرات هستند، در نتیجه بهداشتی نیز محسوب می شوند. آنها همچنین دارای خواص ضد قارچ هستند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_94644″ images=”6308,6309,6310″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مدل روشویی چوبی

انتخاب نوع مصالح روشویی سلیقه ای است و بهتر است مدل روشویی را برای فضای سرویس بهداشتی انتخاب کنید که در ساخت آن از متریال های با کیفیت استفاده شده است.  طرح چوب یکی از طرح هایی است که باعث شاد شدن فضا می شود. به کار گیری طرح های چوبی به همراه رنگ های سبز و نارنجی بسیار فضا را زیبا می کند. سرویس های روشویی طرح چوب متناسب با دکوراسیون هایی هستند که از طرح های چوبی استفاده کرده اند. متریال چوب در برابر آب و رطوبت مقاومت ندارند و خراب می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_108179″ images=”6313,6314,6315,6316,6317,6318″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مدل روشویی سنگی

مدل روشویی سنگی زیبایی خاصی به سردیس های بهداشتی می دهد. سنگ در رطوبت خراب نمی شود و مناسب محیط های مرطوب است. از معایب سنگ شکننده بودن است و در برابر ضربه حساس است. برای تمیز کردن آن دقت کنید که بعضی سنگ ها در تماس با شوینده ها خراب می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_57660″ images=”6322,6323,6324,6325,6326,6327″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

سنگ مناسب برای روشویی کدام است ؟

  • سنگ گرانیت برای سطح پیشخوان روشویی

مزایا

– این ماده انتخاب‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد: طرح‌ها و نقش‌های مختلف در رنگ‌های متنوع از کم‌رنگ گرفته تا ته‌مایه‌های پررنگ.

– گرانیت در برابر خراش مقاوم است و استحکام زیادی دارد. وقتی به خوبی درزگیری شده باشد نگهداری از آن راحت است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

– این ماده در برابر رطوبت و آسیب‌های ناشی از گرمای زیاد مقاوم است.

– گرانیت عمر بسیار زیادی دارد و به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود.

معایب

– گرانیت یکی از گران‌ترین سطوح پیشخوان مدل دستشویی است و برای خرید آن باید هزینه زیادی کرد.

– اگر این ماده به دقت و به خوبی نصب نشود به راحتی از بین می‌رود .

مدل روشویی شیشه ای

  • کوارتز برای سطح پیشخوان روشویی


مزایا

– کوارتز از گرانیت محکم‌تر است و نیازی به درزگیری ندارد.

– کوارتز در برابر رطوبت، لکه، و باکتری مقاوم است.

– این ماده دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی است و نصب آن به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود.

معایب

– کوارتز نیز مانند گرانیت و سنگ مرمر قیمت زیادی دارد.

– جای دست و لکه بر روی برخی از انواع کوارتز، به ویژه نوع بافت‌دار آن، باقی می‌ماند و به همین دلیل باید به طور مدام سطح پیشخوان‌های حمام را تمیز کرد.

  • سنگ مصنوعی برای پیشخوان روشویی

مزایا

– این ماده بی‌نهایت بادوام است و ذاتا در برابر نفوذ آب، باکتری، و لکه مقاوم است.

– اگر نوع باکیفیت آن را خریداری کنید کاملا شبیه سنگ‌های طبیعی است و ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارد.

– این ماده ظاهر کاملا یکدست و یکنواختی دارد.

– این ماده دوام زیادی دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

– این ماده به صورت مجموع نیز در بازار وجود دارد: ‌یعنی در کنار سطح پیشخوان سینک و دیواره‌های پشت آن نیز در یک بسته وجود دارند. هم‌چنین این ماده در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود.

مدل روشویی دستشویی سلطنتی

مدل روشویی 2019

معایب

– نصب این ماده به یک نصاب حرفه‌ای نیاز دارد.

– خوردگی و خراش در رنگ‌های تیره این ماده بیش‌تر به چشم می‌آیند.

– اشیای نوک تیز و گرمای زیاد به سطح این ماده آسیب می‌رساند.

مدل روشویی سنگ مرمر

 

  • سنگ مرمر برای سطح پیشخوان روشویی

مزایا

– سنگ مرمر ماده‌ای بسیار بادوام و ماندگار است و در برابر خطرات بیرونی مقاوم است.

– سنگ مرمر را می‌توان جلا داد تا ظاهری کاملا براق پیدا کند و یا می‌توان از نوع مات و ساده آن استفاده کرد.

– این ماده را تقریبا با هر سبک طراحی می‌توان هماهنگ کرد.

معایب

– سنگ مرمر قیمت زیادی دارد.

– سنگ مرمر ذاتا ماده‌ای متخلخل است و به همین دلیل در برابر مواد اسیدی مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهد و به راحتی آسیب می‌بیند.

– برای این‌که سطح زیبای این ماده حفظ شود به صورت دوره‌ای باید آن را درزگیری کرد.

مدل روشویی کمدی

مدل روشویی جدید

انواع مدل روشویی

در طراحی های جدید مدل روشویی علاوه بر زیبایی به کاربردی بودن آن نیز توجه می شود از جمله مهمترین ویژگی های روشویی ایده آل در سرویس بهداشتی، جنس بدنه مقاوم، زیبایی در کنار طراحی کاربردی آن است. مدل روشویی کابینتی یا مدل روشویی دیواری بسیار مورد پسند است.

 

مدل روشویی شیشه ای

مدل روشویی کابینت دار کوچک

در این مدل روشویی کابینت و یونیتی ساخته می شود که صفحه سنگ و کاسه روشویی به صورت توکار یا روکار روی آن تعبیه می گردد. این مدل روشویی بسیار پرطرفدار است زیرا مدل روشویی کابینت دار بسیار جادار است که می توان وسایل نظافت سرویس بهداشتی را داخل یونیت جاگذاری کرد.

جدیدترین تصاویر روشویی

مدل روشویی دیواری

مدل روشویی دیواری نیز مانند مدل روشویی کابینت دار است با این تفاوت که پایه ندارد و به دیوار نصب می شود. این مدل روشویی مناسب سرویس بهداشتی کوچک است. معمولا کشوهایی به عرض دیوار نصب شده می سازند که وسایل روی این کشوها قرار می گیرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_77474″ images=”6330,6331,6332,6333,6334,6335,6336,6337,6338″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مدل روشویی مدرن

استفاده از انواع متفاوت مدل سینک و روشویی در سال های اخیر دکوراسیون های متفاوتی را برای سرویس های بهداشتی به وجود آورده است. انتخاب مدل های سینک و روشویی شیک و مدرن تاثیر بسیاری در سرویس بهداشتی دارد تا حدی که می توان با انتخاب سینک های جدید و متفاوت فضای داخلی سرویس بهداشتی را به کلی تغییر داد در این مطلب به بررسی چند مدل سینک و روشویی مدرن و جدید می پردازیم تا ضمن آشنایی بیشتر با مدل های سینک دستشویی، ایده هایی برای نحوه قرارگیری آن در آشپزخانه بیابید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_86868″ images=”6340,6341,6342″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مدل روشویی کلاسیک یا سلطنتی

سرویس های روشویی کلاسیک یا سلطنتی طرح هایی هستند که تقریبا میتوان آن ها را در بیشتر فضاها

از جمله اتاق های مستر و اماکن هنری تا سرویس بهداشتی استفاده نمود. و تقریبا  از نمونه

طرح هایی هستند که میتوان در همه جا به کار برد. کلاسیک و سلطنتی یک نوع طرح هستند.

طرح سلطنتی یا کلاسیک به طرح هایی گفته میشود که در آن تزئینات و حجاری های بسیاری به کار

رفته است. و به نوعی برگرفته از دیدگاه هنرمندان روم باستان است. که البته این نوع طرح با طرح های

مدرن بسیار اشتباه گرفته میشود. طرح های مدرن زیبایی را در سادگی به تصویر می کشند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_76900″ images=”6348,6351,6354″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات صفر تا صد در زمینه دکوراسیون منزل، طراحی دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه در انواع مختلف کلاسیک، کابینت چوبی، کابینت ام دی اف و کابینت با رنگ پلی اورتان است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

2 thoughts on “چگونه یک مدل روشویی مناسب انتخاب کنیم؟

  1. سلام یه مدته برای کابینت سرویس بهداشتی تحقیق کردم بهم برند شما رو معرفی کردن
    می گن کیفیتاتون تقریبا با برندهای خارجی یکیه
    به نظرتون کدومو بخرم؟نگرانم تو خریدم اشتباه کنم لطفا راهنمایی کنید
    پیشاپیش ممنون از پاسختون

    1. سلام وقت بخیر اگه برای انتخاب بین جنس ایرانی یا خارجی مردد هستید، استفاده از کابینت سرویس بهداشتی با رنگ پلی اورتان رو بهتون پیشنهاد میدم چون خط رنگ نیکاچوب از تکنولوژی روز دنیا استفاده میکنه و همون استاندارهایی را که شرکت های خارجی اروپایی و ترک دارند ، داراست و خوب هم با قیمت پایین تر می تونید بخرید و هم اینکه نتیجه کار نیروی کار ایرانی را خریداری می‌کنید.
      برای مشاوره دقیق تر با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه های انجام شده توسط نیکاچوب