لیست محتوای این مقاله:

ده ایده کاربردی برای طراحی مدل میز آرایش در اتاق خواب کوچک

طراحی و ساخت میز آرایش

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از دغدغه ­های همیشگی خانم ­ها، نحوه چیدمان و طراحی مدل میز آرایش است. مخصوصاً اگر اتاق خواب کوچک باشد این موضوع می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. اتاق خواب جایی برای استراحت، انجام کارهای خصوصی و مطالعه است و از همین رو باید مکانی دنج و مرتب باشد تا آرامش خاطر اهالی خانه فراهم شود.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مانند طراحی دکوراسیون پذیرایی به دانش و ایده های نوین نیازمند است. اگرچه میز آرایش نیز بخش مهمی از فضای اتاق خواب محسوب می شود اما اولویت در یک فضای کوچک با تخت خواب، طراحی و ساخت کتابخانه خانگی، میز مطالعه و کمد دیواری است. از همین رو انتخاب یا طراحی مدل میز آرایش برای یک فضای کوچک اهمیت بالایی دارد. می توانید طراحی مدل میز آرایش را به روش های خلاقانه انجام دهید. اما همیشه محدودیت هایی وجود دارد که باعث می شود نتوانید نقشه خود را عملی کنید.

همانطور که ایده ترکیب طراحی کابینت جزیره آشپزخانه با میز ناهار خوری در آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی است، استفاده از این ایده در اتاق خواب کوچک نیز نتایج رضایت بخشی را به دنبال دارد. به این منظور می توانید میز آرایش را با کمد دیواری و میز مطالعه تلفیق کنید.

روش دیگر این است که اگر گوشه های دیوار اتاق خواب خالی است یا فرو رفتگی هایی روی آن وجود دارد، از این نوع فضاهای خالی به عنوان جایگاهی برای میز آرایش استفاده کنید.  با این ایده های جالب و کاربردی دیگر ناچار نیستید فکر داشتن میز آرایش شخصی را از سرتان بیرون کنید. ما سعی کرده ایم با شرح ده ایده کاربردی برای طراحی مدل میز آرایش در اتاق خواب کوچک به شما کمک کنیم.

 

طراحی مدل میز آرایش

میز آرایش را درون کمد دیواری قرار دهید

کمد دیواری بخش حذف نشدنی هر اتاق خوابی است. اگر اتاق خواب کوچک است کمد دیواری را به چند بخش تقسیم کنید و بخشی از آن را به میز آرایش اختصاص دهید. هر جایی که در کمد دیواری انتخاب می کنید تا میز آرایش را در آنجا قرار دهید کاملا به سلایق شخصی شما بستگی دارد. برای مثال می توانید میز آرایش را وسط کمد دیواری یا در یک طرف آن قرار دهید.

افرادی که در مورد نظم و تمیزی اتاق خواب بسیار حساس هستند بهتر است میز آرایش را درون کمد دیواری قرار دهند. مزیت قرار دادن مدل میز آرایش درون کمد دیواری این است که هر وقت بخواهید می توانید آن را پشت درهای کمد پنهان کنید. با این کار بخش قابل توجهی از فضای اتاق باز می شود. همچنین در صورت به هم ریختگی میز آرایش، می توانید به راحتی آن را پشت درهای کمد پنهان کنید. به خاطر داشته باشید که کمد دیواری باید به قدری جا دار باشد که بتوانید تمامی وسایل شخصیتان را درون قفسه هایش جا دهید.

 

میز آرایش درون کمد دیواری

فرورفتگی های بی استفاده در اتاق خواب خود را پیدا کنید

هر فرو رفتگی در دیوار اتاق خواب یا می تواند موجب زیبایی آن شود و یا مثل یک فضای خالی بی استفاده همیشه جلوی چشم باشد و کامتان را تلخ کند. اگر کمی سلیقه و حوصله به خرج بدهید می توانید این فرورفتگی ها را به یک مکان کاملاً رویایی برای قرار دادن میز آرایش تبدیل کنید. این مدل میز آرایش احساس داشتن یک فضای خصوصی منحصر به فرد را به شما می دهد. جدا کردن این فضا به صورت یک گوشه دنج باعث می شود دیگر بخش های اتاق خواب تمیز و مرتب باقی بمانند. گاهی این فرو رفتگی آنقدر عمیق است که حتی می توانید به طراحی قفسه های جادار برای وسایلتان فکر کنید. این قفسه ها روی دو دیواری که میز آرایش بین آنها قرار گرفته است نصب می شوند.

 

مدل میز آرایش در فرو رفتگی دیوار

از فضای موجود در کنار کمد دیواری برای طراحی میز آرایش غافل نشوید

گاهی یک فضای خالی و دنج در کنار کمد دیواری بی استفاده مانده است. می توانید میز آرایش را درون این فضای خالی قرار دهید. حتی اگر این فضا به قدری کوچک است که تنها می توانید یک میز کوچک و آیینه را در آن قرار دهید، به هیچ وجه از آن صرف نظر نکنید. زیرا کوچکی میز آرایش باعث می شود احساس دنج و خصوصی بودن آن حفظ شود.

 

میز ارایش قسمتی کمد دیواری

میز پا تختی را به میز آرایش خود تبدیل کنید

میز پاتختی یکی از وسایل دکوراتیو اتاق خواب است. اما در اتاق خواب کوچک همیشه نظم دادن به وسایل شخصی در اولویت قرار دارد. به همین دلیل استفاده از میز پاتختی به عنوان میز آرایش بسیار کاربردی و جالب است. این میز آرایش معرکه در واقع همان میز پا تختی است که کمی بزرگتر شده است و به صورت یک میز آرایش درآمده است. استفاده از یک آیینه بزرگ تمام قد در کنار این مدل میز آرایش  نه تنها زیبایی و جلوه خاصی را به اتاق می دهد، بلکه ابعاد اتاق را بزرگتر از اندازه واقعی آن نشان می دهد.

 

مدل میز آرایش با میز پاتختی

میز آرایش را به داخل حمام انتقال دهید

گاهی با وجود یک اتاق خواب بسیار کوچک باید جای دیگری خارج از فضای اتاق خواب را برای قرار دادن میز آرایش در نظر بگیرید. اگر اتاق خواب حمام اختصاصی دارد می توانید میز آرایش را به داخل حمام انتقال دهید. با نصب یک آیینه سر تا سری روی دیوار حمام می توانید جان تازه ای را به این فضا بدهید. یکی از مزیت های قرار دادن میز آرایش در حمام این است که اگر بخواهید موهایتان را با سشوار خشک کنید دیگر نگران تمیزی و نظافت اتاق نخواهید بود.

 

انتقال میز آرایش به حمام

میز کارتان را به یک میز آرایش تبدیل کنید

میز مطالعه یا همان میز کار یکی از اولویت های اصلی اتاق خواب های مدرن است. بسیاری از افراد به دلیل آرام و خصوصی بودن فضای اتاق خواب ترجیح می دهند کارشان را آنجا انجام دهند. اما این افراد همانقدر هم تمایل دارند تا میز آرایش شخصی خودشان را داشته باشند. اگر میز کار در اتاق خواب قرار دارد و دیگر جایی برای میز آرایش ندارید ایده ترکیب این دو میز را از دست ندهید.

با اندکی ذوق و سلیقه می توانید سطح این میز را طوری طراحی کنید که با باز کردن آن یک آیینه رو به رویتان قرار بگیرد. همین آیینه و فضای خالی زیر آن کار یک میز آرایش را می کنند. اگر یکی از گوشه های دیوار اتاق خالی است می توانید از یک میز گوشه دار استفاده کنید و در یک طرف آن آیینه را به دیوار تکیه دهید و طرف دیگر را به فضایی برای کار تبدیل کنید.

 

مدل میز آرایش روی میز کار

میز آرایش را کنار کمد دیواری به شکل L طراحی کنید

در صورتی که که یک کمد سر تا سری در اتاق خواب وجود دارد و قصد دارید یک میز آرایش را به صورت ال در کنار آن قرار دهید بهتر است کمی صبر کنید. در صورت وجود یک کمد سر تا سری می توانید یک آیینه را در کنار کمد دیواری و به شکل ال طراحی کنید. اگر فقط قسمت کوچکی از میز آرایش از جنس چوب باشد فضای اتاق بسته و خفه به نظر نمی رسد. برای حفظ انسجام فضا بهتر است این چوب مشابه چوب به کار رفته در کمد دیواری باشد.

 

مدل ال شکل میز آرایش

گوشه اتاق خواب را به میز آرایش تبدیل کنید

اگر اتاق خواب کوچک است و در یکی از گوشه های دیوار اتاق خواب فضای خالی وجود دارد حتماً به این مدل میز آرایش فکر کنید. تنها کافی است دو قفسه چوبی در هر طرف این گوشه قرار دهید و آینه را در روی یکی از قفسه ها بگذارید. با این ایده هر فضای کوچک و بی استفاده ای تبدیل به یک فضای کاربردی می شود.

 

مدل میز آرایش در گوشه اتاق خواب

میز آرایش را با تلوزیون دیواری ترکیب کنید

این روزها بساری از افراد ترجیح می دهند تا علایق و سلایق شخصی خود را در هر شرایطی دنبال کنند. این اشتیاق برای دنبال کردن علایق شخصی باعث شده است تا پای تلوزیون به اتاق خواب هم باز شود. حتی برخی افراد با وجود یک اتاق خواب کوچک، داشتن تلوزیون را به میز آرایش ترجیح می دهند. اما همیشه راه سومی هم وجود دارد تا بتوانید هر دو را با هم داشته باشید و چیزی را از دست ندهید. ترکیب تلوزیون دیواری با میز آرایش ایده جالی برای اتاق خواب است. در واقع با این کار یک میز کنسول نیز خواهید داشت و می توانید بر اساس نیاز خود از آن استفاده کنید.

 

تلفیق مدل میز آرایش با میز تلویزیون

از قسمت پایینی تخت خوابتان به عنوان میز آرایش استفاده کنید

اگر فضای خالی بین قسمت پایینی تخت تا دیوار رو به رویی آن آنقدر زیاد نیست که بخواهید وسیله دیگری را آنجا قرار دهید، هرگز از این فضای خالی صرف نظر نکنید. با قرار دادن یک میز کم ارتفاع در قسمت پایینی تخت می توانید میز آرایش شخصی خودتان را داشته باشید. فراموش نکنید که ارتفاع میز آرایش باید اندکی پایین تر از تخت خواب باشد تا در صورت به هم ریختگی جلوی چشم نباشد.

 

تلفیق تحت خواب و میز آرایش

 

گالری تصاویر مدل میز آرایش برای اتاق خواب کوچک

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_25816″ images=”6072,6073,6074,6075,6076,6079,6080,6081,6082,6083,6084,6085″][/vc_column][/vc_row]

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات صفر تا صد در زمینه دکوراسیون منزل، طراحی دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه در انواع مختلف کلاسیک، کابینت چوبی، کابینت ام دی اف و کابینت با رنگ پلی اورتان است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

31 thoughts on “ده ایده کاربردی برای طراحی مدل میز آرایش در اتاق خواب کوچک

  1. خیلی خوبه که انقدر تخصصی در هر زمینه ای محتوا تولید می کنید
    وبلاگ خوبی دارید

  2. ما قصد تغییر در طراحی دکوراسیون منزلمون به خصوص اتاق خواب ها رو داریم
    چطوری می تونیم ازتون کمک بگیریم

    1. می تونید برای دریافت پاسخ سوالاتتون و مشاوره رایگان با کارشناسان ما با شماره تماس ۰۲۱۴۴۰۰۵۳۸۳ در ارتباط باشید

    1. قطعا همینطوره! ما سعی میکنیم تا در هر زمینه اطلاعات جامع تری رو در اختیار مخاطبانمون قرار بدیم و در یک سری از موضوعات تخصصی فعالیت می کنیم. اگر نیاز به مشاوره دارید می تونید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  3. به نظرم زیبایی میز آرایش و خاص بودن اون می تونه به تنهایی دکوراسیون یک اتاق خواب و کامل تغییر بده

  4. وقتی میشه با چند تا ایده یک میز آرایش کوچیک و مدرن داشت واقعا میشه مشکل فضای کم و حل کرد
    دیگه ام نیازی نیست یک میز آرایش خیلی بزرگ تو خونه داشته باشیم

  5. تصاویر خیلی خوبی تو محتوا بود
    خلاقیت زیادی به کار برده شده تو این تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *