لیست محتوای این مقاله:

با سبک دکوراسیون صنعتی بیشتر آشنا شوید!!

سبک دکوراسیون صنعتی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سبک دکوراسیون صنعتی یکی از سبک های دکوراسیون پرطرفدار می باشد که با به کار بردن گرما و صمیمیت عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن، جلوه ای خاص و منحصر به فرد در محیط خانه به وجود می آورد. این سبک بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون، تلاش می کند تا مصالح ساختمانی را بدون هیچ پوششی در فضای داخلی منزل، در معرض نمایش بگذارد.  این نوع دکوراسیون در انتخاب و چیدمان مبلمان و اثاثیه به کارایی آن ها نیز توجه می کند و از آن ها اغلب برای دیزاین خانه ها و واحدهای آپارتمانی با سقف بلند، خانه های مدرن و فضاهای اداری و تجاری استفاده می شود.

سبک جدید دکوراسیون صنعتی

تا چندی پیش سبک دکوراسیون صنعتی اصلا به عنوان یک سبک شناخته نمی‌شد و تنها بخشی از زندگی روزمره کاری به حساب می‌آمد. ولی این سبک کم‌کم به دلیل عدم وجود تظاهر در آن و جذابیت بصری ناشی از وجود سطوح کاربردی،  معماری بدون روکش و استفاده از اشیای یافته شده و بازمصرف شده، توجه‌ها را به خود جلب کرد. این سبک ناگهان تبدیل به گرایشی پرطرفدار شد و هیچ نشانی از افول مقبولیت آن هم دیده نمی‌شود و این روزها چه در فضای داخلی لوکس و چه در فضاهای ساده،  می توان شاهد استفاده از سبک دکوراسیون صنعتی بود.

دیزاین جدید سبک صنعتی

تاریخچه سبک دکوراسیون صنعتی

انقلاب صنعتی یک روند سریع و غیرقابل کنترل از رشد و پیشرفت در همه زمینه‌ها بود که دهه‌ها قبل به راه افتاد،  اما اثرات آن همچنان در حال وقوع بوده و نتایجش کاملاً قابل لمس است. این موضوع در بخش دکوراسیون نیز صدق می‌کند. این موضوع نیز ناشی از وجود حس عدم سیری پذیری بشر و کسب کمال در هر سطح و زمانی از زندگی است. همین حس تشنگی باعث شده تا در هر موضوعی به دنبال تمایزها و پیشرفت‌ها حرکت کند. در سبک دکوراسیون صنعتی نیز پس از پدید آمدن انواع دکوراسیون‌ها، طراحان به این فکر افتادند که سبک هایی هم مدرن و هم کلاسیک ابداع کنند، پس در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه تعدد دکوراسیون‌ها افزایش زیادی پیدا کرد. در بخش دکوراسیون صنعتی که فرزند همین دوره است، خانه‌هایی با روند مکانی، زمانی و حتی جنسیتی با سبک دکوراسیون صنتعی شکل گرفته است.

سبک صنعتی

سبک صنعتی در معماری

یکی از ویژگی‌هایی که به عنوان نماد این سبک مورد توجه قرار گرفته است، در معرض نمایش قرار دادن هر آنچه که در گذشته به عنوان پس زمینه یا پشت صحنه کار مطرح بوده، عنوان می‌شود.

استفاده از فضاهای مخفی در گذشته بسیار باب بود اما امروزه همین فضاها در دکوراسیون صنعتی به محل نمایش اجزای این دکورها تبدیل شده است. برای مثال نمونه‌ای را عنوان می‌کنیم. اگر در نمای داخلی ساختمان از آجرهای نمای بیرونی استفاده کنیم و مصالح ساختمانی را بی توجه و به حالت عادی ( بدون پوشش‌های تزیینی مانند رنگ، گچ یا کاغذ دیواری ) آماده سازیم صحنه‌ای غیرقابل تصور  و عجیب در خانه رقم می‌خورد و حتی ممکن است حس نیمه کاره بودن خانه به انسان دست بدهد.

سبک صنعتی در معماری

سبک معماری اکسپوز

مورد دیگر سیم کشی‌های ساختمان را بجای مخفی کردن در بین دیوارها و سقف به صورت روکار و بر روی دیوارها، انجام دهیم باز حالتی عجیب در ذهن شکل می‌گیرد. اما دقت کنید که مواردی از این دست در سبک دکوراسیون صنعتی امری کاملاً طبیعی و عادی به حساب می‌آید. زیبایی شناسی در این سبک رنگ باخته و جای خود را به بهره بردن هر آنچه که قابل عرضه است داده است. این دیدگاه ناتمام طرفدارانی دارد که با همین طرح و سبک خانه‌های خود را دیزاین می‌کنند.

جدیدترین سبک صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی برای چه مکان های مناسب است؟

با توجه به ویژگی های سبک دکوراسیون صنعتی، آپارتمان هایی با سقف مرتفع، فضاهای اداری و تجاری و آپارتمان های مدرن، مناسب ترین گزینه برای اجرای این سبک هستند. البته که اگر مجذوب سادگی و منحصر به فرد بودن این سبک شده اید، می توانید آن را در هر مکانی که علاقه دارید،  به کار ببرید. این سبک می تواند در انبارها و فضاهای صنعتی که بازسازی شده اند، مورد استفاده قرار گیرد.

سبک معماری اکسپوز

ویژگی های سبک دکوراسیون صنعتی چیست؟

  • استفاده از مصالح ساختمانی ساده در سبک دکوراسیون صنعتی

– استفاده از آجر و بتن در سبک دکوراسیون صنعتی

– سطوح فلزی و چوبی در سبک دکوراسیون صنعتی

  • رنگ های خنثی و طبیعی در سبک دکوراسیون صنعتی

در سبک دکوراسیون صنعتی استفاده از رنگ های روشن و سرزنده هیچ کاربردی ندارد و به جای آن باید از ترکیب رنگ های خنثی و رنگ های طبیعی، استفاده شود. بهتر است بدانید که اغلب برای از بین بردن فضای سرد و خشک دکوراسیون صنعتی، رنگ های قهوه ای و خرمایی به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شود و از دیگر رنگ های خنثی برای دکوریجات و وسایل کوچک تر استفاده می شود. همچنین همان طور که قبلا اشاره کردیم با استفاده از مصالحی مانند چوب، فلز و آجر، می توانید رنگ های طبیعی را وارد فضای داخلی کنید و به آن جلوه ای صنعتی ببخشید. البته که رنگ خاکستری در کنار رنگ سفید، نیز یک ترکیب فوق العاده در سبک دکوراسیون صنعتی محسوب می شود که می توانید از این ترکیب نیز استفاده کنید.

سبک صنعتی در منزل

  • مبلمان و وسایل مناسب در سبک دکوراسیون صنعتی

از وسایلی که شکل و ظاهرشان از اثاثیه کارخانجات و آزمایشگاه های قدیمی الهام گرفته شده است، استفاده کنید. وسایل چوبی و فلزی در مبلمان و وسایل دکوراسیون صنعتی جایگاه مهمی دارند.

  • استفاده از تابلو نقاشی و قاب عکس در سبک دکوراسیون صنعتی

برای از بین بردن فضای یکنواخت دکوراسیون صنعتی، بهتر است از یک یا دو قطعه بزرگ از تابلوهای نقاشی و یا قاب عکس برای تزئین دیوار استفاده کنید.

وسایل چیدمان سبک صنعتی

  • استفاده از طراوت گیاهان در سبک دکوراسیون صنعتی

همچنین می توانید از گیاهان برای ایجاد طراوت و سر زندگی در محیط دکوراسیون صنعتی استفاده کنید.

  • لوله ها و اتصالات نمایان در سبک دکوراسیون صنعتی

یکی از عناصر اصلی در سبک دکوراسیون صنعتی، لوله ها و اتصالات نمایان می باشند. بنابراین اگر قصد تغییر کاربری انبارها و فضاهای صنعتی را دارید، به هیچ وجه آن ها را مخفی نکنید.

  • منابع روشنایی در سبک دکوراسیون صنعتی

اغلب در این سبک از آباژورهای پایه بلند و آویزهای روشنایی ساده با جنس فلزی استفاده می شود. البته ناگفته نماند که آباژورها و آویزهای قدیمی نیز برای این سبک مناسب هستند.

سبک صنعتی در رستوران

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

آنچه در سبک صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است کاربردی بودن فضا است. عناصری که در طراحی دکوراسیون به این سبک مورد استفاده قرار می گیرند کاملاً کاربردی هستند و جنبه تزئینی ندارند. سبک صنعتی فضایی سرد و بی روح ایجاد می کند و استفاده از فلزات خصوصاً آلومینیوم دلیل اصلی این حس می باشد.

سبک صنعتی 2020

درباره سبک صنعتی بیشتر بدانیم

 

یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی استفاده از پلان باز است. فضاهایی که با این سبک طراحی می شوند اصولاً به صورت یکسره بوده و به ندرت تفکیک می شوند. البته این نیز بستگی به نوع فضا و کاربرد آن دارد. اگر به دکوراسیون خانه هایی که به روش صنعتی طراحی شده اند دقت نمائید متوجه می شوید که فضای مجزا کمتر به چشم می خورد و اثری از دیوار یا جداکننده وجود ندارد.

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

چکیده ای از ویژگی های سبک دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون صنعتی تلفیقی از سبک مدرن و سبک های قدیمی ست و مناسب افرادی می باشد که خواهان یک زندگی با ترکیب این دو سبک هستند. در سال های اخیر طراحی داخلی به سبک صنعتی رواج یافته و به عنوان یک سبک ترکیبی در نظر گرفته می شود که طرفداران خاص خود را دارد. این سبک بیشتر در کشورهای اروپایی کاربرد دارد و استفاده از رنگ های خنثی در آن باعث شده این دکوراسیون کمی سرد به نظر برسد و با روحیه تمام افراد همخوانی نداشته باشد. در واقع سبک صنعتی برای آن دسته افرادی مناسب است که روحیه ای جدی و خشک دارند و یک خانه با وسایل ضروری برای زندگی را نسبت به خانه های گرم با رنگ های شاد و المان های تزئینی ترجیح میدهند.

ویژگی سبک دکوراسیون صنعتی

 طراحی دکوراسیون کافه با سبک دکوراسیون صنعتی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_83042″ images=”7290,7300,7283″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

سبک دکوراسیون صنعتی در رستوران

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_gallery layout=”cz_grid_c3″ id=”cz_104729″ images=”7305,7304,7303″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

گروه دکوراسیون داخلی نیکا چوب ارائه دهنده انواع خدمات در طراحی دکوراسیون منزل، دکوراسیون اداری، تجاری، هتل، رستوران و کافی شاپ.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

4 thoughts on “با سبک دکوراسیون صنعتی بیشتر آشنا شوید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه های انجام شده توسط نیکاچوب